Premium Gedragsverandering Rechter: gemeenten mogen fossiele reclame verbieden De reisbranche verliest de zaak rond het verbod op fossiele reclame in Den Haag.
Media Podcast voor de Week: roadtrip naar Auschwitz Marvin Jacobs van Airborne selecteert elke maandagochtend een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Advertorial De reden om te investeren in marketing en branding Laten we eerlijk zijn, alleen een goed product hebben is niet meer genoeg.
Partnerbijdrage Een publiek merk is ook gewoon een merk iO interviewt Havenbedrijf Rotterdam en Tergooi Medisch Centrum over merk, reputatie en communicatie in de publieke sector.
Effectiviteit SAN Accent maakt shortlists ABC Accenten bekend De laatste kanshebbers voor Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en de Consistent Accent zijn bekend.
Premium Gedragsverandering Rechter: gemeenten mogen fossiele reclame verbieden De reisbranche verliest de zaak rond het verbod op fossiele reclame in Den Haag.
Media Podcast voor de Week: roadtrip naar Auschwitz Marvin Jacobs van Airborne selecteert elke maandagochtend een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Advertorial De reden om te investeren in marketing en branding Laten we eerlijk zijn, alleen een goed product hebben is niet meer genoeg.
Partnerbijdrage Een publiek merk is ook gewoon een merk iO interviewt Havenbedrijf Rotterdam en Tergooi Medisch Centrum over merk, reputatie en communicatie in de publieke sector.
Effectiviteit SAN Accent maakt shortlists ABC Accenten bekend De laatste kanshebbers voor Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en de Consistent Accent zijn bekend.
Merkstrategie PostNL-bezorger wordt opgesloten in tuin Enzo Knol en doet zijn verhaal Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Bureaus WE Fashion kiest Springbok voor mediastrategie na pitch Het bureau wordt verantwoordelijk voor mediastrategie, media-inkoop, data-orkestratie en -modellering.
Contentmarketing Trending deze week: Instagram’s Edits vs CapCut Instagram lanceert Edits: een alles-in-één video-app als alternatief voor CapCut. Zonder watermerk, gebouwd voor Reels. Het proberen waard.
Partnerbijdrage Hoeveel Category Entry Points (CEPs) kun je als merk claimen? Veel succesvolle merken willen graag een unieke CEP claimen, bij voorkeur net zo impactvol als Cup-a-Soup en Snickers dat hebben gedaan.
Partnerbijdrage De cookiediscussie is nog niet voorbij: wat adverteerders moeten weten Linda Worp, COO bij Opt Out Advertising deelt haar ervaringen over third-party cookies
Premium Merkstrategie De leermeesters van Jeroen van Eck: 'Laten we eerlijk zijn: hoe vaak zien we nog echt iets oorspronkelijks?' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Ditmaal strateeg Jeroen van Eck.
Merkstrategie PostNL-bezorger wordt opgesloten in tuin Enzo Knol en doet zijn verhaal Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Bureaus WE Fashion kiest Springbok voor mediastrategie na pitch Het bureau wordt verantwoordelijk voor mediastrategie, media-inkoop, data-orkestratie en -modellering.
Contentmarketing Trending deze week: Instagram’s Edits vs CapCut Instagram lanceert Edits: een alles-in-één video-app als alternatief voor CapCut. Zonder watermerk, gebouwd voor Reels. Het proberen waard.
Partnerbijdrage Hoeveel Category Entry Points (CEPs) kun je als merk claimen? Veel succesvolle merken willen graag een unieke CEP claimen, bij voorkeur net zo impactvol als Cup-a-Soup en Snickers dat hebben gedaan.
Partnerbijdrage De cookiediscussie is nog niet voorbij: wat adverteerders moeten weten Linda Worp, COO bij Opt Out Advertising deelt haar ervaringen over third-party cookies
Premium Merkstrategie De leermeesters van Jeroen van Eck: 'Laten we eerlijk zijn: hoe vaak zien we nog echt iets oorspronkelijks?' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Ditmaal strateeg Jeroen van Eck.
Premium Artificial Intelligence Verandert ons zoekgedrag door de komst van AI? We vroegen het Thomas Mesu en Heidi Anthonis van digital agency Happy Horizon, en SEO-expert Marco Bouman.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet Van social listeningtools tot deep research: het gebruik van AI is inmiddels gemeengoed. Drie experts geven duiding.
Artificial Intelligence De concrete (en strategische) voordelen van AI voor marketing ‘Veel marketeers gebruiken AI nog vooral om sneller méér content te maken, maar dat is precies wat je níet moet doen.’
Customer Experience Nederlandse consument loopt in Europa voorop met AI-shopping 70% van de shoppers ziet AI bovendien als nuttig hulpmiddel bij het optimaliseren van hun loyaliteitspunten.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet
Premium Campagnes Wakker Dier richt pijlen op 'harteloos' FrieslandCampina en meer campagnes Ook Allianz Direct, Cineville, Bibliotheekplaza, Lipton Icea Tea en EY spelen zichzelf in de kijker met opvallend werk.
Premium Merkstrategie Hoe een zorgverzekeraar en een zonnebrandmerk samen strijden tegen huidkanker Nederland kent het hoogste aantal huidkankergevallen van Europa. Tijd om in te grijpen, vonden Zilveren Kruis en zonnebrandmerk Tenue Soleil
Premium Media Omzet Ster 212 miljoen in 2024, pleidooi voor aanpassing wetgeving Ster wacht de resultaten van de impactanalyse over reclame bij de publieke omroep af.
Partnerbijdrage Maurice Paans benoemd tot Business Director bij Ambassadors, Amp.Amsterdam, Cube en Vocoda In deze nieuwe functie wordt hij eindverantwoordelijk voor de commerciële strategie en groei.
Partnerbijdrage Wanneer spreek je van het claimen van een Category Entry Point? Lees meer over het effectief claimen van een Category Entry Point (CEP) op basis van onderzoek.
Premium Data & Insights Hema’s Thuistoilet enthousiast onthaald door vrouwen, maar de eigen wc openstellen is een dingetje Panelonderzoek in opdracht van Adformatie onder 500 vrouwen levert veel sympathie op voor Hema's activatie.
Premium Gedragsverandering CDA en NSC willen totaalverbod op kinderreclames tot 18 jaar Plannen van staatssecretaris gaan volgens partijen niet ver genoeg.
Premium Bureaus SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk samen verder Natascha van den Ende (managing director) en Lodewijk Varossieau (chief creative officer) lichten de plannen toe.
Premium Bureaus Dentsu Creative wint social-pitch Volkswagen Het automerk stapt over van Boomerang Agency.
Premium Customer Experience Koningsdag 2025: het Kraampje van Koophandel, de hoge nood van Hema en meer activaties Ook Bolletje, Fritz-Kola, Tikkie en Staatsloterij presenteren koninklijke creaties.
Premium Data & Insights Google komt terug op zijn plannen en houdt thirdparty-cookies toch in Chrome De techreus wil toch vasthouden aan thirdpartycookies, na gesprekken met onder meer adverteerders en uitgevers.
Premium Carriere Digital marketeer Koen Klomp scoort ook offline met nieuw bordspel Out of Office | Hoe Klomp, eigenaar van Slampaq, internetmarketing- en softwareontwikkelingsbureau, ook spelontwikkelaar en -producent werd.
Premium Campagnes Wakker Dier richt pijlen op 'harteloos' FrieslandCampina en meer campagnes Ook Allianz Direct, Cineville, Bibliotheekplaza, Lipton Icea Tea en EY spelen zichzelf in de kijker met opvallend werk.
Premium Merkstrategie Hoe een zorgverzekeraar en een zonnebrandmerk samen strijden tegen huidkanker Nederland kent het hoogste aantal huidkankergevallen van Europa. Tijd om in te grijpen, vonden Zilveren Kruis en zonnebrandmerk Tenue Soleil
Premium Media Omzet Ster 212 miljoen in 2024, pleidooi voor aanpassing wetgeving Ster wacht de resultaten van de impactanalyse over reclame bij de publieke omroep af.
Partnerbijdrage Maurice Paans benoemd tot Business Director bij Ambassadors, Amp.Amsterdam, Cube en Vocoda In deze nieuwe functie wordt hij eindverantwoordelijk voor de commerciële strategie en groei.
Partnerbijdrage Wanneer spreek je van het claimen van een Category Entry Point? Lees meer over het effectief claimen van een Category Entry Point (CEP) op basis van onderzoek.
Premium Data & Insights Hema’s Thuistoilet enthousiast onthaald door vrouwen, maar de eigen wc openstellen is een dingetje Panelonderzoek in opdracht van Adformatie onder 500 vrouwen levert veel sympathie op voor Hema's activatie.
Premium Gedragsverandering CDA en NSC willen totaalverbod op kinderreclames tot 18 jaar Plannen van staatssecretaris gaan volgens partijen niet ver genoeg.
Premium Bureaus SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk samen verder Natascha van den Ende (managing director) en Lodewijk Varossieau (chief creative officer) lichten de plannen toe.
Premium Bureaus Dentsu Creative wint social-pitch Volkswagen Het automerk stapt over van Boomerang Agency.
Premium Customer Experience Koningsdag 2025: het Kraampje van Koophandel, de hoge nood van Hema en meer activaties Ook Bolletje, Fritz-Kola, Tikkie en Staatsloterij presenteren koninklijke creaties.
Premium Data & Insights Google komt terug op zijn plannen en houdt thirdparty-cookies toch in Chrome De techreus wil toch vasthouden aan thirdpartycookies, na gesprekken met onder meer adverteerders en uitgevers.
Premium Carriere Digital marketeer Koen Klomp scoort ook offline met nieuw bordspel Out of Office | Hoe Klomp, eigenaar van Slampaq, internetmarketing- en softwareontwikkelingsbureau, ook spelontwikkelaar en -producent werd.